Надання компенсацій
Надання компенсацій
-
Стандарти якості надання послуг ОСР
ОСР забезпечує дотримання загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у цій главі.
До загальних стандартів якості надання послуг ОСР належать:
- рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з’єднаних з оператором кол-центру протягом 30 секунд) у звітному році — не менше 75%;
- відсоток втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році — не більше 10%;
Загальні стандарти якості надання послуг ОСР поширюються лише на суб’єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та які мають споживачів, кількість яких перевищує 100000.
До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать:
1) дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;
2) усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з дня, наступного за днем, коли ОСР став відомий факт недотримання показників якості електричної енергії за результатами проведення вимірювання, або з дня, наступного за днем отримання скарги/звернення/претензії, якщо ОСР уже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії:
- у строк 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР;
- у строк 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі;
3) розгляд скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:
- у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
- у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
- у строк 45 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу для скарги/звернення/претензії від групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії);
4) відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 22 годин. Тривалість електропостачання після відновлення повинна становити не менше 30 хвилин;
(підпункт 4 пункту 2.3 зі змінами, внесеними згідно з постановою НКРЕКП від 18.08.2021 р. № 1354)
5) відновлення електропостачання після початку планової перерви в електропостачанні з попередженням споживачів:
- протягом 12 годин та 6 годин у зимові місяці сумарно на добу;
- протягом 24 годин та 8 годин у зимові місяці сумарно на добу для планових перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами;
(пункт 2.3 доповнено новим підпунктом 5 згідно з постановою НКРЕКП від 18.08.2021 р. № 1354, у зв’язку з цим підпункти 5-21 вважати відповідно підпунктами 6-22)
6) видача технічних умов на приєднання разом із проєктом договору про приєднання починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання (у зазначений у заяві про приєднання спосіб обміну інформацією):
- у строк 10 робочих днів для стандартного приєднання;
- у строк 10 робочих днів для нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з ОСП;
- у строк 20 робочих днів для нестандартного приєднання за необхідності погодження технічних умов з ОСП;
7) подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнання замовника з дня отримання заяви замовника з повним пакетом документів відповідно до вимог Кодексу систем розподілу:
- у строк 5 робочих днів, якщо подання напруги не потребує припинення електропостачання інших користувачів;
- у строк 10 робочих днів, якщо подання напруги потребує припинення електропостачання інших користувачів;
8) підключення електроустановок замовника до електричної мережі з дня отримання заяви замовника:
- у строк 5 робочих днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших користувачів;
- у строк 10 робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших користувачів;
9) видача паперового примірника підписаного договору про надання послуг з розподілу у строк 3 робочі дні від дати отримання відповідного звернення споживача;
10) видача підписаного ОСР паспорта точки розподілу у строк 10 робочих днів від дати отримання відповідного звернення споживача;
11) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за заявою споживача, у строк 5 робочих днів з дати надання споживачем документів, що підтверджують оплату ліцензіату послуги з відновлення електроживлення;
12) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за ініціативою ОСР, з дати надання споживачем підтвердження усунення виявлених порушень, оплати заборгованості за надані послуги та/або несанкціонований відбір електричної енергії, а також відшкодування збитків (за їх наявності):
- у міській місцевості — у строк 3 робочі дні;
- у сільській місцевості — у строк 5 робочих днів;
13) відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за зверненням електропостачальника, з дати отримання від електропостачальника інформації про усунення причин відключення:
- у міській місцевості — у строк 3 робочі дні;
- у сільській місцевості — у строк 5 робочих днів;
14) контрольний огляд, технічна перевірка вузла обліку електричної енергії за зверненням споживача:
- протягом 20 робочих днів з дня реєстрації звернення споживача, якщо засоби комерційного обліку належать ОСР;
- протягом 20 робочих днів з дня оплати споживачем вартості робіт, якщо засоби комерційного обліку належать споживачу;
15) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача:
- у строк 30 днів;
- у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку електричної енергії;
16) розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих унаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачання, у строк 30 днів з дати отримання звернення;
17) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за послуги з розподілу електричної енергії, якщо виставлення таких рахунків ОСР передбачене в договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії зі споживачем, у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;
18) експертиза засобів комерційного обліку у строк 20 робочих днів з дня оплати споживачем її вартості;
19) розгляд звернення споживача щодо виправлення помилкових показів лічильника у платіжному документі від дня отримання ОСР відповідного звернення:
- протягом 5 робочих днів;
- протягом 20 робочих днів у разі потреби проведення перевірки лічильника;
20) установлення, введення в експлуатацію та облік лічильника електричної енергії індивідуального побутового споживача у строк 7 робочих днів з дня оплати індивідуальним побутовим споживачем цих послуг;
21) заміна або зміна місця встановлення лічильника електричної енергії протягом 7 робочих днів від дня звернення споживача (або від дня оплати споживачем цих послуг, якщо така оплата передбачена вимогами Кодексу комерційного обліку електричної енергії);
(підпункт 21 пункту 2.3 у редакції постанови НКРЕКП від 18.08.2021 р. № 1354)
22) кількість перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину):
- для запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата:
- у міській місцевості — менш як 7;
- у сільській місцевості — менш як 9;
- для запланованих перерв із попередженням споживача (без урахування запланованих перерв в електропостачанні, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами) — менш як 12.
-
Розмір компенсації
Порядок забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання:
Компенсація за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання це грошова сума, що надається споживачу в разі недотримання оператором системи або електропостачальником гарантованих стандартів якості електропостачання шляхом зменшення споживачу вартості послуг у розмірах.
2.4. У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг, зазначених у цій главі, ОСР надає споживачу (замовнику — у разі недотримання гарантованих стандартів якості при наданні послуги з приєднання до електричних мереж електроустановок, призначених для споживання) компенсацію в розмірах, наведених у додатку 1 до Порядку (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до процедур, визначених у главі 6 Порядку.
2.5. Сума компенсації за недотримання показників змінення напруги розраховується за формулою
K=0.25×T×Q×d,
- T — діючий у розрахунковому місяці тариф на розподіл за відповідним класом напруги в точці комерційного обліку електричної енергії споживача;
- Q — середньодобове споживання в точці комерційного обліку електричної енергії в розрахунковому місяці;
- d — кількість днів у розрахунковому місяці в період розподілу електричної енергії з параметрами напруги, що не відповідають показникам, визначеним Кодексом систем розподілу. Період розподілу електричної енергії з параметрами напруги, що не відповідають показникам, визначеним Кодексом систем розподілу, розпочинається з дня отримання ОСР скарги/звернення/претензії щодо незадовільної якості електричної енергії та закінчується днем усунення причини недотримання показників змінення напруги.
2.6. Дотримання гарантованого стандарту щодо кількості перерв в електропостачанні протягом попередніх 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину) визначається за зверненням споживача щодо надання компенсації за недотримання цього гарантованого стандарту.
Відповідь на таке звернення має містити, у тому числі:
- назву диспетчерського обладнання, від якого заживлений споживач,
- інформацію щодо кількості запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата в точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців;
- інформацію щодо кількості запланованих перерв із попередженням споживача, а також щодо перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами в точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців;
- інформацію щодо кількості перерв з інших причин, зокрема, форс-мажорних обставин;
- висновок щодо дотримання/недотримання гарантованих стандартів;
2.7. Сума компенсації за недотримання гарантованих стандартів щодо кількості запланованих перерв в електропостачанні без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата або запланованих перерв із попередженням споживача протягом попередніх 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину) розраховується за формулою
Ка(п)=Км+50×(Nа(п)-N),
- Км — мінімальний розмір суми компенсації, встановлений за недотримання гарантованого стандарту, який становить 200 грн — для побутового споживача, 400 грн — для малого непобутового споживача, 600 грн — для непобутового споживача;
- Nа(п) — фактична кількість запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата (запланованих перерв із попередженням споживача) у точці розподілу споживача за попередні 12 календарних місяців;
- N — кількість перерв в електропостачанні за попередні 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину) відповідно до гарантованих стандартів;
2.8. У разі надання споживачу компенсації за недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг, ОСР протягом 12 календарних місяців з дня отримання відповідного звернення споживача звільняється від надання компенсації такому споживачу у разі його повторного звернення.
-
Забезпечення стандартів якості та надання компенсацій споживачам за їх недотримання
Порядок надання компенсації споживачам за недотримання гарантованих стандартів якості електропостачання (згідно постанови № 375 від 12.06.2018 (зі змінами)
— ОСР надає споживачу компенсацію за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг:
- шляхом урахування суми відповідної компенсації в рахунку за надані послуги з розподілу електричної енергії, якщо за умовами договору про надання послуг з розподілу зі споживачем оплату таких послуг здійснює споживач, — у строк не більше 45 днів з дня недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг (у разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР, у випадку нових приєднань — з дня укладення договору споживача про надання послуг з розподілу електричної енергії та гарантованого стандарту — з дня надання відповіді споживачу на його звернення щодо надання компенсації);
- шляхом урахування суми відповідної компенсації в розрахунках з електропостачальником — у строк не більше 45 днів з дня недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг;
— Компенсація за недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг надається ОСР щомісячно за кожен календарний місяць з дня отримання скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії до дня усунення причини недотримання показників якості електричної енергії. У таких випадках компенсація надається у строк не більше 45 днів з дня завершення кожного календарного місяця;
Компенсація за недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг надається ОСР у строк не більше 45 днів з дня недотримання гарантованого стандарту якості надання послуг та з періодичністю в 30 календарних днів до дня усунення причини недотримання показників якості електричної енергії.
— У разі недотримання одного або декількох гарантованих стандартів якості надання послуг для колективної скарги/звернення/претензії ОСР надає компенсації всім споживачам, зазначеним у колективній скарзі/зверненні/претензії, крім тих споживачів, для точок розподілу яких скарга/звернення/претензія визнана ОСР такою, що не підлягає задоволенню, за результатами вимірювання параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
— Якщо сума компенсації перевищує суму рахунка за надані послуги з розподілу/передачі/постачання електричної енергії, оператор системи/електропостачальник ураховують суму невиплаченої компенсації в розрахунках майбутніх періодів;
За наявності заборгованості споживача за спожиту електричну енергію/надані послуги з розподілу (передачі) компенсація надається в рахунок зменшення заборгованості споживача за надані послуги.
-
Форма заяви про надання компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості