меню

Стандарти та показники якості

Стандарти та показники якості

  • Якість обслуговування

    Згідно «Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання», затвердженого постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 375:

    До загальних стандартів якості надання послуг ОСР належать:

    • рівень сервісу кол-центру протягом 30 секунд (відсоток дзвінків, з'єднаних з оператором колцентру протягом 30 секунд) у звітному році — не менше 75%;
    • відсоток втрачених у черзі дзвінків кол-центру у звітному році — не більше 10%;

    Загальні стандарти якості надання послуг ОСР поширюються лише на суб'єктів господарювання, що отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії та які мають споживачів, кількість яких перевищує 100 000;

    До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать:

    1. Дотримання показників змінення напруги, встановлених Кодексом систем розподілу;

    2. Усунення причин недотримання показників якості електричної енергії за результатами розгляду скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з дня, наступного за днем, коли ОСР став відомий факт недотримання показників якості електричної енергії за результатами проведення вимірювання, або з дня, наступного за днем отримання скарги/звернення/претензії, якщо ОСР уже були відомі причини недотримання показників якості електричної енергії:

    • у строк 30 днів у разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР;
    • у строк 180 днів у разі необхідності проведення будівельних робіт або заміни елементів мережі;

    3. Розгляд скарги/звернення/претензії споживача або групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії) щодо якості електричної енергії з наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13.2 розділу xiii кодексу систем розподілу, з дня отримання скарги/звернення/претензії:

    • у строк 15 днів без проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
    • у строк 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу;
    • у строк 45 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості електричної енергії відповідно до вимог глави 13.2 розділу XIII Кодексу систем розподілу для скарги/звернення/претензії від групи споживачів (колективної скарги/звернення/претензії);

    4. Відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 22 годин.

    Тривалість електропостачання після відновлення повинна становити не менше 30 хвилин;

    5. Відновлення електропостачання після початку планової перерви в електропостачанні з попередженням споживачів:

    • протягом 12 годин та 6 годин у зимові місяці сумарно на добу;
    • протягом 24 годин та 8 годин у зимові місяці сумарно на добу для планових перерв, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами;

    6. Видача технічних умов на приєднання (разом із розрахунком вартості плати за приєднання до електричних мереж та рахунком на оплату вартості послуги з приєднання для нестандартного приєднання), починаючи з наступного робочого дня від дати реєстрації заяви про приєднання та отримання повного пакета документів:

    • у строк 10 робочих днів для стандартного приєднання;
    • у строк 10 робочих днів для нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з ОСП;
    • у строк 20 робочих днів для нестандартного приєднання за необхідності погодження технічних умов з ОСП;

    7. Подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнання замовника з дня отримання заяви замовника з повним пакетом документів відповідно до вимог Кодексу систем розподілу:

    • у строк 5 робочих днів, якщо подання напруги не потребує припинення електропостачання інших користувачів;
    • у строк 10 робочих днів, якщо подання напруги потребує припинення електропостачання інших користувачів;

    8. Підключення електроустановок замовника до електричної мережі з дня отримання заяви замовника:

    • у строк 5 робочих днів, якщо підключення не потребує припинення електропостачання інших користувачів;
    • у строк 10 робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачання інших користувачів;

    9. Видача паперового примірника підписаного договору про надання послуг з розподілу у строк 3 робочі дні від дати отримання відповідного звернення споживача;

    10. Видача підписаного ОСР паспорта точки розподілу у строк 10 робочих днів від дати отримання відповідного звернення споживача;

    11. Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за заявою споживача, у строк 5 робочих днів з дати надання споживачем документів, що підтверджують оплату ліцензіату послуги з відновлення електроживлення;

    12. Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за ініціативою ОСР, з дати надання споживачем підтвердження усунення виявлених порушень, оплати заборгованості за надані послуги та/або несанкціонований відбір електричної енергії, а також відшкодування збитків (за їх наявності):

    • у міській місцевості — у строк 3 робочі дні;
    • у сільській місцевості — у строк 5 робочих днів;

    13. Відновлення електроживлення електроустановки споживача, яка відключена за зверненням електропостачальника, з дати отримання від електропостачальника інформації про усунення причин відключення:

    • у міській місцевості — у строк 3 робочі дні;
    • у сільській місцевості — у строк 5 робочих днів;

    14. Контрольний огляд, технічна перевірка вузла обліку електричної енергії за зверненням споживача:

    • протягом 20 робочих днів з дня реєстрації звернення споживача, якщо засоби комерційного обліку належать ОСР;

    • протягом 20 робочих днів з дня оплати споживачем вартості робіт, якщо засоби комерційного обліку належать споживачу;

    15. Розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання звернення/скарги/претензії споживача

    • у строк 30 днів;
    • у строк 45 днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну перевірку або провести експертизу засобу обліку електричної енергії;

    16. Розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих унаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачання, у строк 30 днів з дати отримання звернення;

    17. Розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунка за послуги з розподілу електричної енергії, якщо виставлення таких рахунків ОСР передбачене в договорі про надання послуг з розподілу електричної енергії зі споживачем, у строк 5 робочих днів з дати отримання звернення;

    18. Експертиза засобів комерційного обліку у строк 20 робочих днів з дня оплати споживачем її вартості;

    19. Розгляд звернення споживача щодо виправлення помилкових показів лічильника у платіжному документі від дня отримання ОСР відповідного звернення:

    • протягом 5 робочих днів;
    • протягом 20 робочих днів у разі потреби проведення перевірки лічильника;

    20. Установлення, введення в експлуатацію та облік лічильника електричної енергії індивідуального побутового споживача у строк 7 робочих днів з дня оплати індивідуальним побутовим споживачем цих послуг;

    21. Заміна або зміна місця встановлення лічильника електричної енергії протягом 7 робочих днів від дня звернення споживача (або від дня оплати споживачем цих послуг, якщо така оплата передбачена вимогами Кодексу комерційного обліку електричної енергії);

    22. Кількість перерв в електропостачанні протягом 12 календарних місяців у точці розподілу споживача (тривалістю понад одну годину):

    • для запланованих перерв без попередження споживача та перерв з причин технологічних порушень в електричних мережах ліцензіата:
    • у міській місцевості — менш як 7;
    • у сільській місцевості — менш як 9;

    Для запланованих перерв із попередженням споживача (без урахування запланованих перерв в електропостачанні, які виникли внаслідок проведення робіт з капітального ремонту, будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, модернізації електричних мереж, якщо виконання таких робіт передбачене інвестиційною програмою ОСР та/або річною програмою ремонтів ОСР, та/або при реалізації договорів приєднання електроустановок споживачів згідно з чинними нормативними документами) — менш як 12.

  • Інформація щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР та сум наданих компенсацій за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг
  • Звіт про звернення та скарги користувачів (споживачів) оператора системи розподілу
  • Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з розподілу електричної енергії
  • Надійність електропостачання

    Надійність (безперервність) електропостачання споживача характеризується такими показниками:

    1) індекс середньої тривалості довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIDI) розраховується як відношення сумарної тривалості довгих перерв в електропостачанні в точках комерційного обліку електричної енергії, в яких було припинене електропостачання за звітний період, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії за формулою.

    formula
    • ti – тривалість i-ї тривалої перерви в електропостачанні, хв.
    • ni – кількість клієнтів, відключених у результаті 1-ї тривалої перерви в електропостачанні
    • k – кількість тривалих перерв в електропостачанні упродовж звітного періоду
    • і – номер тривалої перерви в електропостачанні, і = 1, 2, 3, ... k
    • n – загальна кількість клієнтів

    2) індекс середньої частоти довгих перерв в електропостачанні в системі (SAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії, в яких було припинене електропостачання внаслідок усіх довгих перерв в електропостачанні протягом звітного періоду, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії за формулою.

    formula
    • ni - кількість клієнтів, відключених в результаті довгої перерви в електропостачанні;
    • k – кількість тривалих перерв в електропостачанні упродовж звітного періоду;
    • і - номер довгої перерви в електропостачанні, i = 1, 2, 3, ... k;
    • n – загальна кількість клієнтів

    3) індекс середньої частоти коротких перерв в електропостачанні в системі (MAIFI) розраховується як відношення сумарної кількості відключених точок комерційного обліку електричної енергії, в яких було припинене електропостачання внаслідок усіх коротких перерв в електропостачанні протягом звітного періоду, до загальної кількості точок комерційного обліку електричної енергії за формулою.

    formula
    • nj – кількість точок комерційного обліку електричної енергії, у яких було припинено електропостачання в результаті j-ї короткої перерви в електропостачанні, од.;
    • r – кількість коротких перерв в електропостачанні упродовж звітного періоду;
    • j – номер короткої перерви в електропостачанні, j = 1, 2, 3,… r.

    4) розрахунковий обсяг невідпущеної електроенергії (ENS) розраховується як сума добутків кількості точок комерційного обліку електричної енергії, в яких було припинене електропостачання, на тривалість довгої перерви та на середнє споживання електроенергії на відповідному рівні напруги за формулою.

    formula
    • ti – тривалість i-ї тривалої перерви в електропостачанні, хв.
    • ni – кількість клієнтів, відключених у результаті 1-ї тривалої перерви в електропостачанні
    • k – кількість тривалих перерв в електропостачанні упродовж звітного періоду
    • і – номер тривалої перерви в електропостачанні, і = 1, 2, 3, ... k
  • Звіти щодо показників надійності (безперервності) електропостачання
зв'яжіться з нами

Зв'яжіться з нами